onsdag 20 januari 2010

Gammal kärlek rostar så småningom

Det är roligt det här ni vet när man säger nåt typ "fast det kommer ju aldrig hända, det har ju aldrig hänt" och så bara händer det. Oftast är det ju inte a la "plötsligt händer det" -trissvinsten, utan oftare lite tristare och inte hälften så spektakulärt. Som när jag sitter i telefonen för någon dag sen (ja inte uppkrupen I telefonluren förstås) och pratar om min symaskin som jag fick när jag fyllde 18. Att den aldrig gått sönder och att jag inte behövt byta nåt på den. Sen lägger jag på och går och sätter mig vid mitt pågående mastodontprojekt. Och tänker att inte ens glödlampan har jag bytt. Men sen glömmer jag att knacka i bordet eller att ens tänka på att ta i trä och jag tror att det blir avgörande för vad som sen händer. För då smäller lampan. Så nu är det svart.

Inte för att det gör nåt. Har bara inte hunnit köpa någon ny.
/H

Inga kommentarer: