tisdag 25 november 2008

Mys

Här är en mysdress jag gjorde till en kompis. Mysdressar tycker jag är ett måste, dock inom hemmet. Det är i de flesta fall (förutom vid sjukdom och hjärtesorg) inte okej att gå ut bland folk såhär.
Hursomhelst, den är ganska enkel, helt vanliga mjukisbrax med ett sidenband i midjan, byxorna är på bilden bara fastnålade på dockan så de hänger lite osnyggt men men.
Tröjan är rätt enkel den med, en rak t-shirt med ett stycke av byxtyget mitt fram. De runda cirklarna skapade dock lite besvär. Guldtråden är maskinbroderitråd men envisades med att gå av trots diverse ansträngningar att "bli vän" med den. Lite buckligt blev det också då jag trodde att jag skulle komma undan utan att använda vliseline eller liknande, men i slutändan fick jag sprätta och stryka på vliseline varpå det hela förstås blev mycket enklare.

/H

1 kommentar:

Linda sa...

Mys, det är min mysigaste mysdress!